10 October 2014

[SEDIH] BERITA NOW ~KISAH TERJAWAB BAYI MAUT KETIKA IBU BERBORAK DENGAN JIRAN~

[SEDIH] BERITA NOW ~KISAH TERJAWAB BAYI MAUT KETIKA IBU BERBORAK DENGAN JIRAN~






Chukai: Seorang bayi berusia lima bulan ditemui mati dalam rumahnya ketika ibunya keluar ke bahagian depan rumah, kelmarin.

Dalam kejadian jam 10.30 pagi di Kampung Bukit Kuang itu, Nurhazatul Maira Mohd Azizi ditemui, dalam keadaan tidak bermaya oleh ibunya Suliana Othman, 37.

"Sebelum itu saya berborak dengan jiran dan ketika masuk ke dalam rumah, saya dapati bayi saya dalam keadaan tidak bermaya.

"Saya kemudian membawa arwah Nurhazatul ke depan rumah dan memanggil jiran serta mengejutkan suami, Mohd Azizi Mustakim, 28, yang tidur dalam rumah. Suami membawa bayi kami ke Klinik 1Malaysia Teluk Kalong," katanya ketika ditemui di Hospital Kemaman.

Menurutnya, kakitangan klinik meminta mereka membawa bayi itu ke Hospital Kemaman.

"Doktor mengesahkan anak saya sudah meninggal dunia. Bayi kami menghidap asma dan demam yang tidak serius. Saya langsung tak sangka ia boleh membawa maut," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kemaman Superintendan Che Suza Che Hitam ketika dihubungi berkata, hasil bedah siasat dilakukan pakar Unit Forensik Hospital Sultanah Nur Zahirah Kuala Terengganu mendapati tiada unsur jenayah.

"Kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut," katanya.

SUMBER

No comments:

Post a Comment