26 June 2014

Gurau Senda Ustaz Azhar Idrus Menjadi..Terkono!!!

CTS mengikuti dengan penuh minat komentar yang dibuat oleh rakan-rakan blogger mengenai satu gambar Ustaz Azhar Idrus makan di KFC yang rata-rata blogger mengatakannya sebagai makan di McD.

Antaranya, rakan blogger Keris Putera di sini. Bagi menjernihkan keadaan CTS sertakan plan bangunan di sebelah gambar Ustaz Azhar bagi membuktikan di mana Ustaz Azhar berada di dalam gambar berkenaan.

Ustaz Azhar Idrus tidak makan di McD sebaliknya di sebelah kedai McD iaitu di KFC. Tempatnya bukan di Johor, seperti yang didakwa oleh Ustaz Azhar Idrus sebaliknya di Mahkota Parade di Melaka. 

Kedudukannya tidak dapat dipertikaikan lagi iaitu berhadapan kedai 'Poh Kong' dan 'Famosa Time'. Betul ke Ustaz? Johor atau Melaka? hehehe. Ustaz Azhar mungkin bercakap benar mengenai perkara lain, tapi lokasi tempat berkenaan susah untuk kelentong orang yang mahir dengan Bandar Melaka ini Ustaz. 

Kesimpulannya, bohong tetap bohong Ustaz dan berbohong berdosa kan?

39 comments:

  1. itu pun jadi isu.. UAI mungkin confuse dgn tmpt dia mkn.. myb dia ada mkn d johor dan dmelaka jugak. dia tersilap la tu.. bersangka baik la bro.. ko nak cari salah org..terserlah salah ko. jenis suka menyebok hal org..mngumpat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul, sekurang2nya UAI menyampaikan ilmu kebaikkan viral saham akhirat, bagi anda yg menyebarkan keburukkan juga saham akhirat secara viral, tp faham2lah kemana org menceritakan keburukan org pergi selepas mati

      Delete
    2. pakai kalkulator kira DOSA, brapa ramai yg share di FB?, berapa ramai yg maki, cerca? disebabkan anda org dah tak mau dengar ceramah UAI, baguslah tindakan anda...adakah anda mampu untuk memberi ceramah seperti beliau??

      Delete
  2. dan ko pun sama la jugak kan?mengata orang je lebih...

    ReplyDelete
  3. bodo jugak hok mane pertikai bnda ni. ad jgok hok bangang mcm admin blogger ni. bndaq kecik stara ni pon nk jadi isu.

    ReplyDelete
  4. Tak ada kerja lain ke nak mencari kesalahan orang?
    Post la benda berfaedah -_-

    ReplyDelete
  5. pergi mampus la dia nak makan mana pun. bukan pakai duit kau pun. kfc,mcd ke apa sekali pun apa masalahnya. aduhh benda sia

    ReplyDelete
  6. Klau kantoikn yg gini, gst akn dikecualikan, tol tak perlu byr, bil elektrik dikurangkan 50% dan diberikan elaun 10k sebulan seumur hidup... Pfffftttt...

    ReplyDelete
  7. Post sebegini la yg merosakan mentality orang Malaysia. Mainan media. Nk buruk2 orang dengan pekara kecil macam ni.

    ReplyDelete
  8. amboi admin bukan main lagi siap ade plan bangunan lagi nak bagitahu yang UAI ni penipu...x baik taw,kite sebagai manusia x boleh nk menghukum sesiapa tu tugas allah.tugas kite saling ingat mengingati dan ambik itu sebagai pengajaran.jangan kite pon buat bende yang sama.kite juge perlu bersangka baik terhadap semua makhluk allah...sebab kite semua x sempurna,kite adalah manusia yg selalu diperdaya dengan hasutan iblis..ni admin dah bg tahu mcm ni kalau UAI terasa hati mcm mne nk mintak maaf dengan die...???renung2kanlah..saya hanya menegur kalau salah saya mintak maaf..

    ReplyDelete
  9. jika kita niat nak mengaibkan seseorang, satu hari kelak keaibkan kamu wahai admin akan diaibkan dengan lebih teruk..

    ReplyDelete
  10. kot dia mkn kat kedai tak halal baru la patut jadi isu. ni mkn kat kedai yg halal..biar je la.itu pun jadi hal ka?

    ReplyDelete
  11. baik ko pi mintak maaf kt ustad.. salah sikit tak boleh..

    ReplyDelete
  12. ini pon jd hal ke?? ingt admin semua orang pernah buat salah...semua orang pernah berbohong...tak ada yg sempurna didunia ni..dia juga manusia biasa...

    ReplyDelete
  13. hurmmm...kenapalah sibukkan hal orang lain..kalau dia bukan UAI kau sibuk ke nak cari plan bangunan Mahkota Parade ni?dia menipu ke tak bukan urusan kau dgn dia..itu antara dia dengan Allah..dah2..pegi buat bende ada faedah sikit..

    ReplyDelete
  14. Kesian blogger ni..xde 1 komen pun yg sokong dia.hehe.

    ReplyDelete
  15. Xphm dgn org yg nk cari salah org..insaf laa

    ReplyDelete
  16. Mmg dh lama tak follow ustad ni... erm... blogger.. sy sokong...

    ReplyDelete
  17. post terbegok alaf ini.

    ReplyDelete
  18. Admin ni xsunat lagi nie... sian dia...

    ReplyDelete
  19. hmmm blogger...tu pon jadi isu...ko igt ko post kt blog ni dpt pahala ke? ko pikir la sendiri..

    ReplyDelete
  20. cari yang baik dalam diri seseorang barula hidup positif n stop blaming others tapi audit diri kita so takdela negative vibes kan. UAI dah banyak buat benda baik n satu benda jahat yang dia buat kita dah hebohkan. Allah jaga aib kita kalau kita jaga aib orang. Lets spread positive vibes :)

    ReplyDelete
  21. Bende mcm ni pn nak dijadikan isu? Siap plan bngunan lagi. Xde krja betul la.

    ReplyDelete
  22. Maksum sgt kot admin ni..

    ReplyDelete
  23. Laaa ingatkan ape bongok tu pun nk jd hal ke pegi mampus la lu blogger

    ReplyDelete
  24. Tak matang. Simpan dendam dgn UAI ke apa?

    ReplyDelete
  25. kesimpulannya, UAI bukanlah nabi. dia pun ada dosa. yang mana baik dia buat kita tiru, yang mana jahat tu, jgn ikut. lagipun salah dia kecik je. menipu untuk cover line, nak jaga maruah..apa salahnya. kita pun menipu jugak kadang2...

    ReplyDelete
  26. mcm ayat gurau je bagi aku..
    bagi org nak sibuk tahu sgt.
    Contoh;
    ni mkn di australia, air bungkus mak kirim dari kampung,
    isteri duk mkn laksa. contoh

    ReplyDelete
  27. terbaiklah admin...mmg betul dah akhir2 zaman ni...yang pandai agama guna agama..klu org biasa tipu kutuk kaw2..tp org agama tipu siap ada org lain dok backup..aku pon minat UAI ni..yg dah salah tetap salah..biar jd iktibar..

    ReplyDelete
  28. Jangan jaga tepi kain org27 June, 2014 16:42

    UAI PON MANUSIA JUGAK..
    Punyalah cari keslahan siap buat kajian lagi..
    Daripada dok cari keslahan orang lain, baik tengok dulu dosa diri.
    sendiri.

    ReplyDelete
  29. Aku rs die confuse dgn tmpt die mkn. Die bnyk berjalan. Mungkin ter mixed up. Dalam masa 1 hari die blh pegi johor, g utara, n blk Melaka blk pastu.. Bkn die hapal pn satu Malaysia ni.

    ReplyDelete
  30. Boooo admin kena bashh !

    ReplyDelete
  31. Mcm la ko xpenah menipu...

    ReplyDelete
  32. Admin ni bangang abadi.nnti pnt kau nak merangkak

    ReplyDelete
  33. korang la bodoh org menipu pun nak percaya

    ReplyDelete
  34. haha kena tang depa bersangka baikla, kira dosala. ularmak dan pengikutnya

    ReplyDelete