25 June 2014

7 Gambar Hani Al Zehra Peluk Anjing

7 Gambar Hani Al Zehra Peluk Anjing | Menyentuh anjing sememangnya haram di sisi agama Islam apatah lagi menjadikan haiwan itu sebagai binatang peliharaan.
Namun begitu, seorang gadis bertudung yang dikenali Hani Al Zehra menerusi akaun Facebook telah bertindak memegang dan memeluk seekor anjing kini sedang hangat diperkatakan di Facebook.
sumber

6 comments:

  1. slm, ada pembetulan sket...Menyentuh anjing adalah tidak haram, yang haram adalah makan anjing tu..Yang haram menyentuh adalah lelaki menyentuh perempuan yang bukan mahram...Jadi semua makhluk dalam dunia ni halal disentuh kecuali lelaki menyentuh perempuan yang bukan mahram atau sebaliknya...

    ReplyDelete
  2. pandai pandai dialah samak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa kata memelihara anjing itu haram? Memelihara anjing x salah. Pada zaman nabi anjing dibela utk menjaga ternakan dan buruan. Even hasil buruan yg dibawa oleh anjing itu Halal dimakan selain buruan itu tidak dimakan anjing tersebut. Anjing bleh disentuh asalkan kering dgn kering.

      Delete
  3. Admin yang bangang..Eventhough I'm not a muslim..i know that 'Islam itu mudah'... samak je la ...membuat fitanh itu lagi besar dosanya daripada memeluk anjing tersebut... jagalah jari jemari mu yang menaip papan kekunci itu... kelak akan 'ditanya' olehNYA...

    ReplyDelete
  4. Setuju! Admin bangang! Mesti berpegang pada dasar umno nih

    ReplyDelete